Aplikacja przeznaczona jest do wysyłania poprzez pocztę (email) dokumentów z Optimy w formacie PDF i / lub / oraz XML.
Istnieją dwie metody wysyłki:
1. z użyciem domyślnego programu pocztowego (np. MS Outlook) - ten rodzaj wymaga po przygotowaniu plików i wiadomości interakcji użytkownika - klik na wyślij
2. z użyciem konta pocztowego SMTP - ten rodzaj wysyłki jest wykonywany całkowicie bezobsługowo
O wysyłce określonego pliku PDF/XML decydują atrybuty przypisane do kontrahenta.
Adresy poczty na które ma być wysłany dokument są również zapisane w atrybucie kontrahenta. Adresów może być wiele i muszą być rozdzielone znakiem #
Dodatkowo wysłane pliki są zapisywane w ustalonej w konfiguracji lokalizacji. Aplikacja zakłada podfoldery na podstawie daty i miesięcy.
Aby ułatwić rozpoznawanie dokumentów, które powinny być wysłane, proponuję zmienić numerację dokumentów z FA na EFA oraz dla korekt z FKOR na EFKOR.
Należy ustalić który format wydruku faktury i korekty mają być używane do generowania plików PDF.
Pliki PDF/XML wysyłane są jako załączniki poczty. Aplikacja z pliku StopkaEmail.txt pobiera treść wadomości, która jest przesyłana wraz z załącznikami. W wiadomości można użyć makra @@NumerFaktury@@ oraz @@DataDokumentu@@ , które zostaną zamienione na właściwe wartości dla wysyłanego dokumentu.
Aplikacja wymaga wolnych (dostępnych) licencji 1 x KB oraz 1 x HA.
|